Основател на марката American Crew е Дейвид Ракулия, стилист, работещ в един от многото малки салоните в Чикаго. Именно той успя да предвиди настъпването на времето, когато мъжете ще отделят толкова време и внимание на външния си вид, колкото трябва за един мъж в бъдеще. Но имайки по това време доста оскъдна гама от козметика на пазара на професионални продукти за мъже, Дейвид решава да предложи своята визия за по-нататъшното развитие на този сегмент.
Взел в ръцете си най-обикновената бутилка кленов сироп с наситен кехлибарен цвят, която наподобява уиски или коняк – истинска мъжка напитка, той влезе в офиса на една от фирмите за търговия на едро и го представи като мъжки шампоан. След като получава покани търговци на едро, г-н Ракулия успява да вземе заем от $25 000, за да направи първата партида шампоан American Crew.
Първата линия продукти на American Crew (American Crew) се състоеше от шест основни продукта и се наричат Classic. Почти година по-късно, обобщавайки първите резултати от продажбите, чиято сума надхвърли 3 милиона долара, стана ясно, че Дейвид Ракулия е направил истински пробив в индустрията за мъжка козметика и поддръжка.
В този момент самият Дейвид вече имаше успех с образователната си програма в областта на мъжкото фризьорство. През 1996 г. истинският гигант в индустрията за красота - Revlon Professional купува марката American Crew. След това производственият капацитет на марката започва активно да нараства и се увеличава, което е придружено от научна и образователна база за салони, работещи с тази марка. По това време повече от 20 страни по света успяха да закупят козметика American Crew и да оценят нейното качество.
През 2000 г. марката American Crew става част от голямата корпорация Colomer Group, с няколко свои лаборатории и четири фабрики, включително тези извън Съединените щати, марката започва да се развива, все повече и разпространява като се фокусира върху качеството. В момента козметиката American Crew се използва широко в десетки страни и професионални салони. Гамата на марката е повече от петдесет фонда и има няколко линии. Всеки от тези инструменти е добре познат на фризьори. Едно от основните предимства на всички козметични продукти на American Crew е възможността да ги закупите за самостоятелно използване у дома.
Днес името на марката American Crew говори само за себе си. Именно той е най-популярната марка мъжка професионална козметика за коса. Продуктовата гама на American Crew включва повече от петдесет артикула за грижа за външния вид от и до:
Всеки от продуктите на American Crew е в състояние да подчертае както стила на строгата класика, така и да създаде ъндърграунд образ и уникална поддръжка.